Google UTM-bygger

Google UTM-bygger
utm_source
utm_medium
utm_campaign
utm_term
utm_content

Hva er Google UTM-bygger?

En Google UTM-bygger er et verktøy som brukes til å lage spesifikke UTM-parametere som legges til i URL-er for å spore hvor trafikken til en nettside kommer fra. UTM-parametere hjelper deg med å analysere resultatene av kampanjer i Google Analytics ved å gi mer detaljerte data om kilde, medium, og kampanjenavn.

Google UTM-byggeren brukes til:

  • Legge til sporingsinformasjon i URL-er for markedsføringskampanjer
  • Forstå hvilken trafikk som kommer fra ulike kilder, som e-post, sosiale medier, eller annonser
  • Overvåke ytelsen til spesifikke kampanjer
  • Analysere hvor godt ulike markedsføringskanaler fungerer

Ved å bruke en UTM-bygger kan du bedre spore effektiviteten til markedsføringskampanjene dine og få innsikt i hvilke kanaler som gir best resultater.